آخرین اخبار در مورد رتبه‌بندی معلمان | با این کار مشکلات حل می‌شود

رتبه بندی معلمان از لحاظ موقعیتی فوق العاده اهمیت دارد چرا که با تقسیم بندی آن حقوق و مقطع تحصیلی و… افراد تقسیم میشود و رتبه بندی معلمان شکل میگیرد.
آخرین اخبار در مورد رتبه‌بندی معلمان | با این کار مشکلات حل می‌شود
کد خبر : ۶۵۶۶۵

 رتبه بندی معلمان از لحاظ موقعیتی فوق العاده اهمیت دارد چرا که با تقسیم بندی آن حقوق و مقطع تحصیلی و… افراد تقسیم میشود و رتبه بندی معلمان شکل میگیرد. با رتبه بندی معلمان در آموزش هم بهبود ایجاد میشود و مشکلات خیلی زیادی حل میشود و برای همین است که افراد زیادی ذهنشان درگیر این موضوع است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید.

اقدام تازه سازمان برنامه برای حل مشکلات معیشتی معلمان
فرهادی با بیان اینکه افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان محقق می‌شود. وی با بیان اینکه اعتبار این موضوع تامین و پیش بینی‌های لازم شده است افزود: دو سال از آیین نامه رتبه بندی معلمان گذشته و باید اصلاح شود، اما رتبه بندی معلمان برای همه طبق قانون انجام می‌شود، معلمان بدو ورود به خدمت با مدرک کارشناسی، معلم پایه یک محسوب می‌شوند مگر اینکه معلمی مدرکی را بارگذاری نکند که در این صورت نمی‌توان پایه او را مشخص کرد.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم، اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده (کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می‌گیرد.

فرهادی با اشاره به اینکه استخدام یکباره به تعداد زیاد مخاطره آمیز می‌شود گفت: هر سال حداقل ۳۵ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند و برای سال آینده هم ماده ۲۸‌ها وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

با وجود ادعای مسئولان وزارت آموزش و پرورش، برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس از معوقات پرداخت نشده سال ۱۴۰۲ و دیون انباشته شده و پرداخت نشده تا پایان سال مالی ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که مابه‌التفاوت پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره سال ١۴٠٠ ناشی از اعمال فوق‌العاده قانون رتبه بندی، ۷ هزار و ۴۵۶ میلیارد و ۷۵۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، معوقات فوق‌العاده رتبه‌بندی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰، ۹ هزار و ۷۴۳ میلیارد و ۹۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، دیون اصلاحیه معترضین سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان و دیون اصلاحیه معترضین سال ۱۴۰۱، ۶ هزار و ۸۴ میلیارد تومان است که در مجموع بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان از معوقات معلمان به موضوع رتبه‌بندی مربوط می‌شود.
ا این حال سازمان برنامه و بودجه در نامه‌ای به رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۴۳.۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی معلمان خبر داده است.

در بخشی از این نامه، سازمان برنامه به ادعای وزارت آموزش و پرورش مبنی بر پرداخت کلیه مطالبات ناشی از رتبه‌بندی اشاره و تاکید کرده، گزارش‌هایی از وجود برخی مطالبات ادعایی در خصوص رتبه‌بندی معلمان از جمله تاثیر رتبه‌بندی بر پاداش پایان خدمت بازنشستگان شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و موضوع همسان‌سازی به این سازمان ارسال می‌شود.
قول حل مشکل رتبه بندی معلمان بازنشسته
با وجود اجرای رتبه‌بندی برای معلمان شاغل، اما این موضوع برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ محقق نشده بود.
طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای رتبه بندی معلمان برای ۶۳ هزار معلم بازنشسته سال ۱۴۰۰، ۵۱ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۱ و ۸۰ هزار بازنشسته سال ۱۴۰۲ حدود ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و سازمان برنامه و بودجه تعهد داده تا دو ماه آینده کل مبلغ را وصول کند تا قبل از شهریور، رتبه‌بندی معلمان بازنشسته اجرا شود.

در همین ارتباط، محمد وحیدی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش بابت بازنشستگان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود ۴۳۰۰ میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری بدهکار بود که این بدهی پرداخت شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به صورت ماهانه، سهم صندوق بازنشستگی برای معلمان شاغل واریز می‌شود و نگرانی بابت بازنشستگی آنها وجود ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه بدهی آموزش و پرورش بابت رتبه بندی معلمان بازنشسته به صندوق بازنشستگی کشوری تسویه شده است، گفت: صندوق بازنشستگی کشوری حکم رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد را با لحاظ رتبه‌بندی صادر می‌کند تا بتوانند از مزایای آن در حقوق خود بهره‌مند شوند.

پرداخت معوقات رتبه بندی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰
وحیدی درباره پرداخت معوقات رتبه‌بندی ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ معلمان شاغل بیان کرد: آموزش و پرورش می‌گوید درخواست را ارائه کرده، اما سازمان برنامه و بودجه این مبلغ را پرداخت نکرده است. /روزنو

رتبه بندی معلمان در دولت شهید خدمت عملی شد
فرشید قاسمی روز سه‌شنبه در آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهید جمهور، با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی به عنوان مجاهدی نستوه، خستگی ناپذیر، خادم ملت و خادم الرضا، اظهار کرد: در پی حادثه تلخ سقوط بالگرد رئیس جمهور و همراهان و نگرانی مردم، سخنان دلگرم کننده رهبر معظم انقلاب آرامش را در جامعه حاکم کرد.

وی افزود: امروز دنیا فهمید که از دست دادن یک مجاهد؛ چه در لباس ژنرال و چه در لباس رئیس جمهور حرکت انقلاب را با وقفه مواجه نخواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ انقلاب، حوادث بسیاری را گذرانده، اما آنچه مهم است استمرار مسیر انقلاب با انرژی مضاعف است.

قاسمی گفت: طی بیش از چهل سال انقلاب اسلامی، بسیاری از افراد آمدند و خدماتی انجام دادند، اما برخی اقدامات همواره در ذهن مردم و تاریخ جاودان می‌شود.

وی عنوان کرد: خدمتگزاری، اثرگذاری، مردمی بودن، ولایت مداری و مدیریت علمی از ویژگی‌های شهید رئیسی بود و خدمات ماندگاری مانند رتبه بندی معلمان با همت وی به سرانجام رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در افکار شهید آیت‌الله رئیسی، رضایت خداوند از همه چیز مهمتر بود و هرگز وارد حواشی نمی‌شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر